Reklama suplementów diety przez influencerów w świetle prawa

Influencer marketing to jedna z najpopularniejszych w ostatnich latach form prowadzenia kampanii reklamowych. Producenci suplementów diety coraz chętniej decydują się na korzystanie z mediów społecznościowych do reklamowania swoich preparatów.

Nie można jednak zapominać, że internet nie jest strefą wyjętą spod prawa, a suplementy diety nie są „zwykłymi” produktami. Hasła reklamowe, oświadczenia i obietnice producenta, kontekst, w jakim się pojawiają – to wszystko nie jest obojętne z perspektywy prawa. Dlatego rozpoczęcie promocji w social mediach musi być poprzedzone dogłębną analizą nie tylko z punktu widzenia założeń marketingowych, ale także zgodności z obowiązującymi regulacjami, czyli tzw. legal compliance.


Autorem publikacji jest nasz ekspert z prawa żywnościowego aplikantka adwokacka Karolina Witczak .

Materiał ukazał się w specjalistycznym czasopiśmie o zdrowym odżywianiu pn. Food Forum, wydanie październik – listopad 2022 r., nr 5 (51)/2022. Czasopismo dostępne w prenumeracie na stronie internetowej wydawcy TUTAJ oraz w salonach sprzedaży sieci Empik.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak zgodnie z prawem zorganizować kampanię reklamową suplementów diety w social mediach.
  • Jakie przepisy i wytyczne regulują reklamowanie suplementów diety.
  • Jak zgodnie z rekomendacjami Prezesa UOKIK oznaczyć treści reklamowe w mediach społecznościowych.
  • Jakie są planowane zmiany w przepisach dotyczących reklamy suplementów diety.

Zapraszamy do lektury!  

fot. Karolina Witczak, Kancelaria Prawna GFP Legal Wrocław

logo