Programy lojalnościowe zgodne z RODO

Firmy z branży spożywczej, zwłaszcza w segmencie FMCG korzystają nierzadko z programów lojalnościowych. Funkcjonowanie tych programów będzie w wielu przypadkach wiązać się z przetwarzaniem danych osób, które w nich uczestniczą. Ważne jest więc odpowiednie przygotowanie programu lojalnościowego, przed jego faktycznym uruchomieniem, aby zapewnić zgodność z prawem działalności organizatora programu.


Uruchomienie programów lojalnościowych powinno być poprzedzone etapem starannego planowania. W pierwszej kolejności część biznesowa danej organizacji powinna zastanowić się, jakie konkretnie cele biznesowe ma realizować program, do jakiej grupy docelowej jest adresowany i jakie narzędzia/środki chce wykorzystać. Po ustaleniu biznesowego zakresu programu lojalnościowego, należy przeprowadzić ocenę „privacy by design”, aby ocenić założenia tego programu z punktu widzenia ochrony danych osobowych. 

Autorem publikacji „Programy lojalnościowe zgodne z RODO” jest nasz ekspert radca prawny Piotr Grzelczak. Publikacja dostępna jest również online TUTAJ. 

Materiał ukazał się w specjalistycznym czasopiśmie o zdrowym odżywianiu pn. Food Forum, wydanie grudzień 2021 – styczeń 2022 r., nr 6 (46)/2021. Czasopismo dostępne jest w prenumeracie na stronie internetowej wydawcy TUTAJ oraz w salonach sprzedaży sieci Empik.

Czego dowiesz się po przeczytaniu artykułu?

  1. Na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy tworzeniu i uruchamianiu programów lojalnościowych?
  2. Jakie obowiązki mają organizatorzy programów lojalnościowych z punktu widzenia przetwarzania danych osobowych?

Zapraszamy do lektury!  

 

logo