Wizerunek artysty a prawo do marki w teledysku

W teledysku do utworu „Kryptowaluty” Taco Hemingway ubrany jest w żółty golf z kolekcji marki ZUO CORP+. Po ponad trzech miesiącach od premiery klipu firma ta pochwaliła się w mediach społecznościowych, że raper jest ubrany w ich produkt. Wpis na Facebooku spotkał się z natychmiastową reakcją szefa wytwórni Asfalt Records, sugerującej, iż za tego typu reklamę, trzeba zapłacić. Czy przedsiębiorca może pochwalić się tym, że celebryta używa jego produktu, jeżeli ta nie podpisała z nim umowy?

Sprawę na łamach dziennika Gazeta Prawna  – dodatek Firma i Prawo nr 147(4797) z dnia 31 lipca 2018 r. komentuje nasz ekspert  radca prawny Piotr Grzelczak.


W ocenie naszego eksperta firma nie może posługiwać się wizerunkiem artysty w kontekście typowo zarobkowym, bez zawarcia z nim umową bądź uzyskania od niego wyraźnej zgody.  Producent odzieży powinien zatem usunąć reklamę ze swoich mediów społecznościowych i tym bardziej nie może mieć roszczeń w postaci usunięcia kadrów z teledysku, w których znajduje się opisywane żółty golf.

Polecamy!

 

20180731_DGP_PG

 

 

dziennik-gazeta-prawna-1

gfp_kancelaria_jpg